Wednesday, 13 April 2011

tolong doakan mereka

hari ni je dua orang yang ika sayang mengadu masalah mereka pada ika.. mula2 orang yang ika sayang selain keluarga ika ni mengadu masalah.. tapi dia tak benarkan ika risau pasal dia.. kalau ika dah tau mesti lah ika risau kan?? masalah dia kalau kecik takpe.. ni besar.. melibatkan keselamatan orang yang dia sayang aka family dia.. ika tak tau nak tolong dia macam mana.. ika tak mampu temankan dia saat dia sedang ketidak selesaan dan memerlukan teman.. memang ika nak sangat temankan dia selesaikan masalah dia tu.. tapi ika ni perempuan,, tak manis la dipandang orang.. malam pulak tu kan?? lagi pula dia jauh.. hmm.. ika hanya mampu menjadi pendengar setia.. dan hanya mampu berdoa dari sini..

kemudian pula ika dapat panggilan dari kembar ika.. angkat je telipon dia sedang teresak2.. "kenapa ni qila?" "tika,, tolong cerita apa2 yang boleh gembirakan kite" "eh,, kenapa ni?" "kite tengah stress".. :'(.. ika ceritakan pada dia yang ika dapat ferrero tu,, dan ceritakan dia pasal impian dan rancangan keluarga kami.. dari situ ika dengar gelak tawanya.. lega sedikit hati ika ni pabila dengar suaranya.. tapi itu mungkin untuk sementara.. mungkin juga saat dia melelapkan mata untuk berehat nanti air matanya menitis..

sedang ika menaip,, air mata ika turut menitis.. Allah menduga kedua2 orang yang ika sayang ini serentak.. mereka sangat memerlukan ika.. sedangkan ika tak dapat dan tak mampu berada di sisi mereka.. jarak memisahkan kami.. dengan ini,, ika meminta kalian berdoa agar urusan mereka berjalan lancar dan diberkati Allah.. amin.. terima kasih semua yang mendoakan.. terharu~:') harapan ika agar mereka dalam keadaan baik,, dapat mengawal emosi mereka,, tabah dan sabar menghadapi ujian.. agar mereka selamat dan dilindungi Allah.. sekian~ dah tak terdaya menaip lagi..

2 comments:

rara pinkmafia said...

ika doakan yg trbaek utk mereka ya.

*47!k@# said...

@rara pinkmafiatanx kak..