Wednesday, 13 April 2011

dilema mimpi dalam mimpi


alkisah berbunyi begini.. saat ika sedang nyenyak diulik mimpi indah bak berada di alam kayangan.. *wallaweyh~ alamak,, tak engat la mimpi pasal apa.. tapi ending dia macam ni..

ika: aduh,, sakitnya..

cepat2.. bayangkan keadaannya.. bayangkan tangan kiri ika dilipatkan kebelakang manakala tangan kanan ika dihimpap badan sendiri..

ibu: kenapa dik??

ika: ibu tolong betulkan tangan adik.. tak leh nak bergerak.. kebas teramat.. tulang bahu rasa macam dah beralih.. tak leh gerak langsung ni.. sakit sangat..

ibu: macam mana boleh jadi macam ni??

ika: tak tau la.. tadi mimpi swoh dyorang tinggalkan pesanan je sebab adik nak pegi tido.. lepas tu dyorang tinggalkan kertas2 pesanan letak kat tangan adik time adik tido.. sampai terlipat tangan adik ke belakang.. dyorang tak nak bagi kertas dyorang terjatuh.. bangon2 je penuh atas katil borang2 pesanan..belakang adik pon ade.. sebab tu dyorang lipat tangan adik kat belakang.. takot adik tak tau kewujudan pesanan dyorang..

^macam ni^

ibu: oh,, takpe.. mimpi je tu.. tapi macam mana pula tangan adik boleh jadi macam ni?? adik ngigau kot time mimpi tu..

ika: ntah la,, adik pon tak tau.. bangon2 je tangan adik tak leyh bergerak..

prapp.. tangan dah dibetulkan segala urat tansi.. lepas tu ibu urut pelan supaya perjalanan darah berjalan sempurna.. alhamdulillah sudah kembali normal.. kemudian ika sambung tidur dengan sempurna..

sebaik loceng telifon berbunyi.. ika pon bangun.. alhamdulillah dah tak terasa apa2.. bagai tiada apa yang berlaku.. tiba2 ika terfikir.. tadi tu mimpi ke betul?? betul ke tangan boleh terlipat ke belakang sampai mencecah 90darjah?? betul ke ibu datang tolong ika?? kalau betul,, pukul berapa ye time tu?? eh ini mimpi atau kenyataan?? kalau benarlah ini kenyataan,, kenapa sebaik ika terjaga ibu tak tanya tangan ika dah baik ke belum..?? ternyata itu semua mimpi.. ika bermimpi dalam mimpi.. pernah jugak ika bermimpi macam tu sebelum2 ni.. tapi kali ni berpuluh soalan jugak menerjah kotak fikiran ika saat ika mencelik mata.. untuk kepastian yang benar lagi nyata.. dan sampai sekarang ibu ika tak menyentuh soal tangan ika pon.. ya!! ternyata benar itu mimpi dalam mimpi.. haha XD kalian pernah alami??

2 comments:

cik ziqa said...

wahh..mimpi dlm mimpi...pernah gak alami, tapi da lupe mimpi apa..heheh

*47!k@# said...

@cik ziqaegt betul2 la dah jaga..fikir2 balik upenye mimpi jek..naseb baek..