Monday, 28 March 2011

jumpe iphone4,, 3310 ditinggalkan

cinta??? ape itu cinta?? terlalu subjektif kan cinta tu?? tp bagi ika cinta tu adalah anugerah Allah.. tak dinafikan semua ada perasaan cinta.. kita dilahirkan pun atas dasar cinta.. cinta tu datang dengan sendirinya.. cinta tak boleh dipaksa.. cinta itu adalah kasih sayang.. kasih sayang yang benar2.. cinta pada agama,, cinta pada keluarga,, cinta pada pasangn yang HALAL,, cinta pada negara,, cinta,, cinta,, cinta,, dan semua yang dinamakan cinta..

bile disoal tentang cinta,, ika teringat pada lirik lagu nasyid ada mengatakan cintakan bunga,, bunga kan layu.. cintakan manusia,, manusiakan pergi.. ye,, memang betul.. ika setuju sesangat.. cintakan manusia manusiakan pergi.. bila2 masa saja dia boleh pergi.. semua manusia di muka bumi ni akan pergi menemui Allah.. bila masanya hanya Allah saja yang tahu.. ika mengidamkan cinta yang suci hingga ke syurga.. ika belum jumpa lagi cinta manusia yang boleh menandingi cinta Allah.. tapi percayalah,, cinta kerana Allah akan mengekalkan hubungan hingga akhir hayat.. cinta kerana Allah itu adalah cinta yang suci.. seperti ika ada beritahu di entry lepas,, cinta suci datang dari cinta yang HALAL..

jangan terlalu taksub dengan cinta manusia yang datang dan pergi.. kita bahagia bila dia hadir dengan senyuman pada kita.. bila tiba dia bertemu laen pasti dia akan meninggalkan kita.. kite diibarat hanphone 3310.. kalau pemilik kita dah mampu untuk membeli iphone4 pasti dia nak beli iphone4 tu.. kite?? mungkin dia akan jual?? err,, ade ke sape2 nak beli?? maybe ade lah kan~ lebeyh kejam lagi dia akan membuangnya terus ke tong sampah hijau.. kalau dia baek pon dia akan beri adiknya pakai.. kesimpulannya,, pasti dia dah tak pandang kan 3310??

tadi ika dan kawan ika ade buat sikit sesi luahan pendapat.. ika malas nak taip panjang2.. so,, ika print skrin kan saja perbualan kami..

statusnya berbunyi begini:
ini perbualan kami
ye,, kesimpulan nya jangan terlalu mengharapkan perkara yang tak pasti.. ye,, memang juga cinta perlu di cari tapi bile dah jumpe jangan terlalu yakin.. sebaiknya buat solat istikharah dahulu.. mohon petunjuk dari Allah samada benar atau tidak bahawa orang yang kite temui itu jodoh sebenar kita.. setelah mendapat green light (petanda bahawa dia adalah benar) cepat2 lah kita nikahinya.. (err,, yang nikah tu pesanan buat yang bergelar lelaki..) bagi wanita,, sedarlah jika si dia belum mengajak berbincang untuk masa hadapan bermakna dia belum bersedia dan dia hanya berkenalan dengan kamu untuk suka2.. manusia gemar berdusta.. jadi jangan terlalu mempercayai dia.. fikirkan dahulu akibatnya.. selagi dia belum bergelar suami,, selagi itulah kita perlu dan wajib menjaga batas2 pergaulan.. beringatlah bahawa maruah merupakan harga diri seseorang insan.. hilang maruah,, hilanglah harga diri.. pesanan buat ika juga.. renung2kan dan selamat beramal.. :)

putus cinta?? frust?? nanges menonggeng?? ingat lah bahawa.. menangis kerana penyesalan kita membuat dosa akan memdapat pahala.. tapi nanges kerana manusia?? tak dapat apa2.. lumrah hidup untuk kita menerima ujian dan dugaan dariNya.. kerana Allah sengaja menguji tahap keimanan kita.. itu tanda Allah menyayangi kita..

sekian dari luahan hati seseorang..siapa?? xtaw2..hee~sekadar pendapat dan pandangan :)

4 comments:

Dayana AZ said...

snasa . aah la :) yg header tu utk die, tp tengok ramai org join pakai header sendiri haha :P pfft. lantak lah . ayoo

*47!k@# said...

@Dayana AZ haha..mesti dy sedeyh kan impian dy nk org wtkan header dy tak trcpai..haha..sian dy~ len kali kasi tjuk contest betul2 bia org phm..ngee~

Wafiy Suzly said...

jauh tu sampai ke henpon dibayangkan cinta tu, haha

*47!k@# said...

@Wafiy Suzly ngee~dah tu contoh ke terdekat~:)